Zawgyi
Boom ရဲ႕Structure ကိုုေျပာျပီးျပီဆိုုေတာ့ ဘယ္ေနရာေတြမွာ အသံုုးျပဳလည္းဘယ္လိုုအသံုုးျပဳလည္းဆိုုတာကိုု Detail နည္းနည္းေျပာျပပါ့မယ္။
Booming ျပဳလုုပ္တဲ့အခါမွာ
handle boom operate နဲ႔ Fisher boom operate ဆိုုျပီးႏွစ္ မ်ိုဳးရွိပါတယ္။ Handle
boom operation ကေတာ့ boom operator ကိုုယ္တိုုင္ Boom pole ကိုု
လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ထမ္းျပီး ခ်ိန္ညွိဖမ္းယူေပးရတာျဖစ္ပါတယ္။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ Outdoor
ေတြ ေရြ႕လ်ားျပီးရိုုက္ရတဲ့moment ေတြပါတဲ့အခါအသံုုးျပဳၾကပါတယ္။
Light weight ျဖစ္တယ္ Flexible ျဖစ္တယ္ဆိုုေပမယ့္ operator ကိုု တကယ္ပင္ပန္းေစျပီးေတာ့ လက္ေမာင္းၾကြက္သားသန္မာမွသာ အခ်ိန္ာၾကာၾကာ ထိန္းညွိႏိုုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ Fisher boom operator ကေတာ့ Indoor ေတြ မွာ မိနစ္ေတြ နာရီေတြနဲ႔ခ်ီျပီး မနားတမ္းရိုုက္ကူးၾကတဲ့အခါမွာ အသံုုးမ်ား ၾကပါတယ္။ Boom လက္တံရွည္ျပီးေတာ့ Film မွာဆိုုရင္ေတာ့ extreme wide shoot ေတြမွာအမ်ားဆံုုးေတြ႕ရပါတယ္။
Boom MIc ေတြကိုု ပံုုမွန္အားျဖင့္ Dialogue (ေျပာစကား) capture ျပဳလုုပ္ရာမွာ အမ်ားဆံုုး အသံုုးျပဳနိုုင္ေအာင္ ဖန္တီးထားၾကတာျဖစ္ပါတယ္ ။
အိုုေခ ကၽြန္ေတာ္တုုိ႔ Boom Mic ေတြကိုုေရြးခ်ယ္ေတာ့မယ္ဆိုုရင္ေတာ့ Lobar သိုု႔ non-lobar ကိုုေရြးရပါေတာ့မယ္။ Noise ေတြကိုု အသက္သာဆံုုးျဖစ္ေအာင္ေလ ွ်ာ့ေပးနိုုင္တဲ့ Lobar ေတြကိုု Outdoor နဲ႔ Unwanted Noise Cancellation ျဖစ္ ေအာင္ အသံဖမ္းရာမွာ အသံုုးမ်ားၾကျပီး Camera wide ျဖစ္ေလ Lobar ကိုုရွည္ရွည္သံုုးျပီး လူထူထပ္ျပီးဆူညံေလ Lobar ကိုုရွည္ရွည္သံုုးသင့္တယ္လိုု႔ ညႊန္းဆိုုပါရေစ။သိုု႔ေပမယ့္ Long lobar Boom Mic ေတြဟာ High directionality ျဖစ္လြန္းေတာ့ လိုုခ်င္တဲ့အသံကိုု အတိအက် ရဖိုု႔ ေတာ္ေတာ္ေလးကိုု ခက္ခဲပါတယ္။
Non-Lobar ဆိုုရင္ေတာ့ Lobar နဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္ shooting Studio လိုု soundproof ျဖစ္တဲ့ေနရာေတြ ဒါမွမဟုုတ္ အရမ္းတိတ္ဆိတ္တဲ့ Outdoor ေတြမွာသာ အသံုုးမ်ားၾကပါတယ္။ အားနည္းခ်က္ကေတာ့ source နဲ႔ေဝးလာေလ source signal အားနည္းေလျဖစ္ပါတယ္။ တျခားေသာ Instrument recording ေတြမွာလည္း non-lobar ကိုုသံုုးစြဲၾကတာ ေတြ႕႔ဖူး ျမင္ဖူးၾကမွာပါ။
ေနာက္တစ္ပိုုင္းကိုု ေတာ့ Lobar နဲ႔ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့အေၾကာင္းေလးေတြကိုုဆက္ျပီးေတာ့ရွင္းျပေပးပါ့မယ္။
Unicode
Boom ရဲ႕Structure ကိုုေျပာျပီးျပီဆိုုေတာ့ ဘယ္ေနရာေတြမွာ အသံုုးျပဳလည္းဘယ္လိုုအသံုုးျပဳလည္းဆိုုတာကိုု Detail နည္းနည္းေျပာျပပါ့မယ္။
Boom Mic မ်ားကိုု Camera
frame ေတြရဲ႕အျပင္ဘက္မွာရွိေနေစခ်င္တဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ဖန္တီးခဲ့ၾကတာျဖစ္ျပီးေဝးနိုုင္သမွ်ေဝးေဝးကေနအသံေျပာင္းလဲမႈမရွိပဲဖမ္းယူနိုုင္ေအာင္တည္ေဆာက္ထားပါတယ္။
Boom Mic မ်ားဟာ small diaphgram condenser Mic အမ်ိုဳးအစား ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္
low frequency ေတြကိုုဖမ္းယူဖိုု႔တည္ေဆာက္ထားတာ မဟုုတ္တဲ့အတြက္ soure နဲ႔နီးကပ္ေနစရာ လံုုးဝ လိုုအပ္ပါဘူး။ Boom
Micအမ်ားစုုကိုုေတာ့ Film နဲ႔ Documentary ေတြမွာအေတြ႕မ်ားမွာပါ။ သတင္းေတြ၊ Indoor
program ေတြမွာလည္း အသံုုးျပဳၾကပါတယ္။
Light weight ျဖစ္တယ္ Flexible ျဖစ္တယ္ဆိုုေပမယ့္ operator ကိုု တကယ္ပင္ပန္းေစျပီးေတာ့ လက္ေမာင္းၾကြက္သားသန္မာမွသာ အခ်ိန္ာၾကာၾကာ ထိန္းညွိႏိုုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ Fisher boom operator ကေတာ့ Indoor ေတြ မွာ မိနစ္ေတြ နာရီေတြနဲ႔ခ်ီျပီး မနားတမ္းရိုုက္ကူးၾကတဲ့အခါမွာ အသံုုးမ်ား ၾကပါတယ္။ Boom လက္တံရွည္ျပီးေတာ့ Film မွာဆိုုရင္ေတာ့ extreme wide shoot ေတြမွာအမ်ားဆံုုးေတြ႕ရပါတယ္။
Boom MIc ေတြကိုု ပံုုမွန္အားျဖင့္ Dialogue (ေျပာစကား) capture ျပဳလုုပ္ရာမွာ အမ်ားဆံုုး အသံုုးျပဳနိုုင္ေအာင္ ဖန္တီးထားၾကတာျဖစ္ပါတယ္ ။
အိုုေခ ကၽြန္ေတာ္တုုိ႔ Boom Mic ေတြကိုုေရြးခ်ယ္ေတာ့မယ္ဆိုုရင္ေတာ့ Lobar သိုု႔ non-lobar ကိုုေရြးရပါေတာ့မယ္။ Noise ေတြကိုု အသက္သာဆံုုးျဖစ္ေအာင္ေလ ွ်ာ့ေပးနိုုင္တဲ့ Lobar ေတြကိုု Outdoor နဲ႔ Unwanted Noise Cancellation ျဖစ္ ေအာင္ အသံဖမ္းရာမွာ အသံုုးမ်ားၾကျပီး Camera wide ျဖစ္ေလ Lobar ကိုုရွည္ရွည္သံုုးျပီး လူထူထပ္ျပီးဆူညံေလ Lobar ကိုုရွည္ရွည္သံုုးသင့္တယ္လိုု႔ ညႊန္းဆိုုပါရေစ။သိုု႔ေပမယ့္ Long lobar Boom Mic ေတြဟာ High directionality ျဖစ္လြန္းေတာ့ လိုုခ်င္တဲ့အသံကိုု အတိအက် ရဖိုု႔ ေတာ္ေတာ္ေလးကိုု ခက္ခဲပါတယ္။
Non-Lobar ဆိုုရင္ေတာ့ Lobar နဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္ shooting Studio လိုု soundproof ျဖစ္တဲ့ေနရာေတြ ဒါမွမဟုုတ္ အရမ္းတိတ္ဆိတ္တဲ့ Outdoor ေတြမွာသာ အသံုုးမ်ားၾကပါတယ္။ အားနည္းခ်က္ကေတာ့ source နဲ႔ေဝးလာေလ source signal အားနည္းေလျဖစ္ပါတယ္။ တျခားေသာ Instrument recording ေတြမွာလည္း non-lobar ကိုုသံုုးစြဲၾကတာ ေတြ႕႔ဖူး ျမင္ဖူးၾကမွာပါ။
ေနာက္တစ္ပိုုင္းကိုု ေတာ့ Lobar နဲ႔ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့အေၾကာင္းေလးေတြကိုုဆက္ျပီးေတာ့ရွင္းျပေပးပါ့မယ္။
Unicode
Boom ရဲ့Structure ကိုပြောပြီးပြီဆိုုတော့
ဘယ်နေရာတွေမှာ အသုုံးပြုလည်းဘယ်လိုုအသုုံးပြုလည်းဆိုတာကို
Detail နည်းနည်းပြောပြပါ့မယ်။
Boom Mic များကို Camera frame
တွေရဲ့အပြင်ဘက်မှာရှိနေစေချင်တဲ့ရည်ရွယ်ချက်တွေနဲ့ ဖန်တီးခဲ့ကြတာဖြစ်ပြီးဝေးနိုုင်သမျှဝေးဝေးကနေအသံပြောင်းလဲမှုမရှိပဲဖမ်းယူနိုုင်အောင်တည်ဆောက်ထားပါတယ်။ Boom Mic များဟာ small diaphgram condenser Mic အမျိုုးအစား ဖြစ်တဲ့အတွက်ကြောင့် low frequency တွေကိုုဖမ်းယူဖိုု့တည်ဆောက်ထားတာ မဟုုတ်တဲ့အတွက် soure နဲ့နီးကပ်နေစရာ လုုံးဝ
လိုုအပ်ပါဘူး။ Boom Micအများစုုကိုုတော့ Film နဲ့ Documentary တွေမှာအတွေ့များမှာပါ။
သတင်းတွေ၊ Indoor program တွေမှာလည်း အသုုံးပြုကြပါတယ်။
Booming ပြုလုုပ်တဲ့အခါမှာ handle boom operate နဲ့ Fisher
boom operate ဆိုုပြီးနှစ် မျိုုးရှိပါတယ်။ Handle boom operation ကတော့ boom
operator ကိုုယ်တိုုင် Boom pole ကိုု လက်နှစ်ဖက်နဲ့ထမ်းပြီး ချိန်ညှိဖမ်းယူပေးရတာဖြစ်ပါတယ်။ များသော အားဖြင့် Outdoor တွေ
ရွေ့လျားပြီးရိုုက်ရတဲ့moment တွေပါတဲ့အခါအသုုံးပြုကြပါတယ်။
Light weight ဖြစ်တယ် Flexible ဖြစ်တယ်ဆိုုပေမယ့် operator ကိုု တကယ်ပင်ပန်းစေပြီးတော့ လက်မောင်းကြွက်သားသန်မာမှသာ အချိန်ာကြာကြာ ထိန်းညှိနိုုင်မှာဖြစ်ပါတယ်။ Fisher boom operator ကတော့ Indoor တွေ မှာ မိနစ်တွေ နာရီတွေနဲ့ချီပြီး မနားတမ်းရိုုက်ကူးကြတဲ့အခါမှာ အသုုံးများ ကြပါတယ်။ Boom လက်တံရှည်ပြီးတော့ Film မှာဆိုုရင်တော့ extreme wide shoot တွေမှာအများဆုုံးတွေ့ရပါတယ်။
Boom MIc တွေကိုု ပုုံမှန်အားဖြင့် Dialogue (ပြောစကား) capture ပြုလုုပ်ရာမှာ အများဆုုံး အသုုံးပြုနိုုင်အောင် ဖန်တီးထားကြတာဖြစ်ပါတယ် ။
အိုခေ Boom Mic တွေကိုုရွေးချယ်တော့မယ်ဆိုုရင်တော့ Lobar သိုု့ non-lobar ကိုရွေးရပါတော့မယ်။ Noise တွေကို အသက်သာဆုုံးဖြစ်အောင်လေ ျှာ့ပေးနိုုင်တဲ့ Lobar တွေကိုု Outdoor နဲ့ Unwanted Noise Cancellation ဖြစ် အောင် အသံဖမ်းရာမှာ အသုုံးများကြပြီး Camera wide ဖြစ်လေ Lobar ကိုုရှည်ရှည်သုုံးပြီး လူထူထပ်ပြီးဆူညံလေ Lobar ကိုုရှည်ရှည်သုုံးသင့်တယ်လိုု့ ညွှန်းဆိုုပါရစေ။သိုု့ပေမယ့် Long lobar Boom Mic တွေဟာ High directionality ဖြစ်လွန်းတော့ လိုုချင်တဲ့အသံကိုု အတိအကျ ရဖိုု့ တော်တော်လေးကိုု ခက်ခဲပါတယ်။
Non-Lobar ဆိုုရင်တော့ Lobar နဲ့ဆန့်ကျင်ဘက် shooting Studio လိုု soundproof ဖြစ်တဲ့နေရာတွေ ဒါမှမဟုုတ် အရမ်းတိတ်ဆိတ်တဲ့ Outdoor တွေမှာသာ အသုုံးများကြပါတယ်။ အားနည်းချက်ကတော့ source နဲ့ဝေးလာလေ source signal အားနည်းလေဖြစ်ပါတယ်။ တခြားသော Instrument recording တွေမှာလည်း non-lobar ကိုုသုုံးစွဲကြတာ တွေ့ဖူး မြင်ဖူးကြမှာပါ။
နောက်တစ်ပိုုင်းကိုု တော့ Lobar နဲ့ဆက်နွယ်နေတဲ့အကြောင်းလေးတွေကိုုဆက်ပြီးတော့ရှင်းပြပေးပါ့မယ်။
Light weight ဖြစ်တယ် Flexible ဖြစ်တယ်ဆိုုပေမယ့် operator ကိုု တကယ်ပင်ပန်းစေပြီးတော့ လက်မောင်းကြွက်သားသန်မာမှသာ အချိန်ာကြာကြာ ထိန်းညှိနိုုင်မှာဖြစ်ပါတယ်။ Fisher boom operator ကတော့ Indoor တွေ မှာ မိနစ်တွေ နာရီတွေနဲ့ချီပြီး မနားတမ်းရိုုက်ကူးကြတဲ့အခါမှာ အသုုံးများ ကြပါတယ်။ Boom လက်တံရှည်ပြီးတော့ Film မှာဆိုုရင်တော့ extreme wide shoot တွေမှာအများဆုုံးတွေ့ရပါတယ်။
Boom MIc တွေကိုု ပုုံမှန်အားဖြင့် Dialogue (ပြောစကား) capture ပြုလုုပ်ရာမှာ အများဆုုံး အသုုံးပြုနိုုင်အောင် ဖန်တီးထားကြတာဖြစ်ပါတယ် ။
အိုခေ Boom Mic တွေကိုုရွေးချယ်တော့မယ်ဆိုုရင်တော့ Lobar သိုု့ non-lobar ကိုရွေးရပါတော့မယ်။ Noise တွေကို အသက်သာဆုုံးဖြစ်အောင်လေ ျှာ့ပေးနိုုင်တဲ့ Lobar တွေကိုု Outdoor နဲ့ Unwanted Noise Cancellation ဖြစ် အောင် အသံဖမ်းရာမှာ အသုုံးများကြပြီး Camera wide ဖြစ်လေ Lobar ကိုုရှည်ရှည်သုုံးပြီး လူထူထပ်ပြီးဆူညံလေ Lobar ကိုုရှည်ရှည်သုုံးသင့်တယ်လိုု့ ညွှန်းဆိုုပါရစေ။သိုု့ပေမယ့် Long lobar Boom Mic တွေဟာ High directionality ဖြစ်လွန်းတော့ လိုုချင်တဲ့အသံကိုု အတိအကျ ရဖိုု့ တော်တော်လေးကိုု ခက်ခဲပါတယ်။
Non-Lobar ဆိုုရင်တော့ Lobar နဲ့ဆန့်ကျင်ဘက် shooting Studio လိုု soundproof ဖြစ်တဲ့နေရာတွေ ဒါမှမဟုုတ် အရမ်းတိတ်ဆိတ်တဲ့ Outdoor တွေမှာသာ အသုုံးများကြပါတယ်။ အားနည်းချက်ကတော့ source နဲ့ဝေးလာလေ source signal အားနည်းလေဖြစ်ပါတယ်။ တခြားသော Instrument recording တွေမှာလည်း non-lobar ကိုုသုုံးစွဲကြတာ တွေ့ဖူး မြင်ဖူးကြမှာပါ။
နောက်တစ်ပိုုင်းကိုု တော့ Lobar နဲ့ဆက်နွယ်နေတဲ့အကြောင်းလေးတွေကိုုဆက်ပြီးတော့ရှင်းပြပေးပါ့မယ်။
No comments:
Post a Comment